MENSELIJK, EERLIJK, DUURZAAM

We hebben veel om trots op te zijn in onze gemeente. We hebben prachtige bossen, schitterende polders, vergezichten, heuvels en eeuwenoude cultuur. We hebben veel vrijwilligers en mantelzorgers, een lage werkloosheid en we scoren hoog op veiligheid. We hebben een vitale, lokale economie, veel inwoners zijn daadkrachtig, ondernemend en innoverend.

Maar we hebben ook uitdagingen. We lopen ver achter in de omschakeling naar hernieuwbare energie, hebben te maken met afnemende biodiversiteit, slechte luchtkwaliteit en verdrukking van de natuur. Bovendien hebben we een structureel woningtekort, voelen we druk op maatschappelijke voorzieningen als (jeugd)zorg en is er een toenemende kloof tussen de burgers en de overheid.

Daarom zetten we de komende jaren in op een écht duurzame, menselijke, eerlijke en open gemeente. Een plek waar de lucht, aarde en het water schoon en gezond zijn. Waar we zuinig zijn op onze natuur en grondstoffen en waar we onze energie uit duurzame bronnen halen. We willen onze mooie dorpen nog mooier doorgeven aan onze kinderen. Sociaal, waar iedereen zich thuis kan voelen, ongeacht de afkomst, leeftijd of geaardheid. Betrokken, waarin we allemaal mee kunnen doen. Waar iedereen zijn of haar passie kan ontdekken en zich kan ontwikkelen. Waar niemand achterblijft en iedereen fijn kan wonen. Een open Berg en Dal, waarin we ons veilig voelen, we elkaar vertrouwen en waar iedereen welkom is.

Meedoen staat bij ons centraal. We creëren deze gemeente samen: een gemeente waar iedereen mee kan praten over belangrijke thema’s en waar de gemeente actief luistert. Wij gaan met onze dromen en maatschappelijke uitdaging aan de slag, met heel Berg en Dal, met organisaties, met jullie, met ons allemaal. Samen leggen we de lat hoog!

Caroline de Greeff, lijsttrekker

Caroline met hond