Onze afdeling bestaat al ruim 40 jaar. In al die jaren hebben wij altijd geloofd dat het beter kan. Daar willen wij ons voor inzetten. Er is in de gemeente geen andere groene partij die het streven naar sociale gelijkheid en naar ecologische duurzaamheid zo onlosmakelijk met elkaar verbindt. De afdeling telt ruim 70 leden en kent een aantrekkelijk verenigingsleven. Er is een bestuur, er zijn werkgroepen en er is een website met (achtergrond)nieuws. Je kunt onze afdeling ook volgen op de sociale media:

GroenLinks staat voor investeren in een duurzame samenleving en een veerkrachtige leefomgeving in de mooiste gemeente van Nederland. Dit is onze missie en op basis hiervan ondernemen wij actie en beïnvloeden wij de politieke agenda in de gemeente. Wij hebben niet één leidende ideologie of maatschappijtheorie, maar wel sterke idealen en beginselen. Maar wie altijd zeker weet, dogmatisch vasthoudt aan wat eens was, staat uiteindelijk met lege handen. Wat GroenLinks dan ook kenmerkt is de moed om vrij te denken, om te zoeken en twijfelen, om oplossingen te zoeken vanuit een open houding naar wat er gebeurt in de wereld.

Wil je meedoen om deze visie werkelijkheid te laten worden? Neem dan contact met ons op en we spreken elkaar snel. Dat kan via mail (bergendal@groenlinks.nl), via facebook (https://www.facebook.com/glbergendal/) of door ons rechtstreeks te benaderen (zie de pagina 'Mensen').