Na op veel plekken te hebben gewoond, waaronder langere tijd in Vietnam en Thailand, ben ik ervan overtuigd geraakt dat we het heel goed hebben hier in Nederland. En zeker in onze mooie gemeente Berg en Dal is het goed wonen. Maar ik zie wel dat het niet vanzelfsprekend is dat alles zo blijft. En als grootste bedreiging van ons goede leven zie ik klimaatverandering, slechtere biodiversiteit en ongelijkheid. En hoewel dit grote onderwerpen zijn waar wij als kleine gemeente maar een heel beperkte invloed op hebben denk ik, dat ook wij onze bijdrage moeten leveren.

Ik denk dat GroenLinks het beste programma heeft met goede oplossingen voor die bedreigingen. Daarom ben ik er trots op dat ik GroenLinks mag vertegenwoordigen in de raad en samen met Caroline en Florian en andere actieve GroenLinksers kan meehelpen om onze ideeën ook in Berg en Dal te laten horen en zo veel mogelijk het beleid te beïnvloeden op weg naar een betere wereld.