De raad van de gemeente Berg en Dal, in vergadering bijeen, 

constateert dat:
i. In de dorpsagenda Berg en Dal aandacht wordt gevraagd voor de verkeersveiligheid van Berg en Dal, alsmede de tegenstanders van de spitsafsluiting van De Oude Holleweg aandacht vragen voor de verkeersveiligheid en verkeersstromen op alle wegen tussen Berg en Dal en Beek.
ii. Tijdens twee raadsvergaderingen breed gedeelde zorgen zijn geuit over de verkeersveiligheid in Berg en Dal en Beek, zowel door de insprekers alsook door gemeenteraadsleden van Berg en Dal.
iii. De wethouder heeft aangegeven (in de carrouselvergadering van 10 oktober, tijdens de bespreking van de ravijnjaren) om kijkend naar de huidige discussie over de Oude Holleweg te overwegen om integraal te kijken naar het hele gebied.

is van mening dat:
a. Er een integraal verkeersplan voor Berg en Dal en Beek moet komen. (incl. N325)
b. De rapporten van Veilig verkeer Nederland hierin mee genomen moeten worden.

draagt het college op:
1. Om te komen tot een integraal verkeersplan voor het verkeer in en tussen de kernen Beek en Berg en Dal.
2. Tot die tijd de voorgenomen spitsafsluiting van de Oude Holleweg per direct aan te houden.
3. Vervanging van de watervanger op de van Randwijckweg die gepland staat voor ’25 mee te nemen in het verkeersplan.
4. Zowel inwoners van Berg en Dal als Beek bij de uitkomsten van het verkeersplan te betrekken.
5. Het integrale verkeersplan zo spoedig mogelijk ter besluitvorming voor te leggen aan de gemeenteraad.

en gaat over tot de orde van de dag.